"מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים"
    8:29
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המפתיע בבחירות לרבנות, שסוכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר בכנס בירושלים כי "מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים. "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים באם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".

    לדברי כץ: "יש צורך בהול ב- 80-100 מיליארד שקלים על מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש דן כולל רכבת תחתית אחרת צפויה קטסטרופה!! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יח"ד צפויות להתווסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יח"ד בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש דן.

    הקו הראשון לרכבת תחתית נמצא בתהליך של ביצוע וישנם עוד 7 קווים שהם הנמצאים בתהליך תכנוני שדורשים תקציבים גדולים על מנת להוציאם לפועל בשטח".

    הרכבת המהירה תל-אביב-ירושלים התעכבה בשל בעיות תקציב וצפוי לצאת לפועל בעוד כ-3 שנים. פרויקט הרכבת המחבר את הדרום עם המרכז יצא לפועל אחרי מאמצים רבים ומדי שנה יש כ-2000 נוסעים. בצפון הארץ- רכבת הגליל- כרמיאל, רכבת העמק המחודשת שתעבור בחיפה, עפולה ובית שאן תפעל בתוך שנתיים-שלוש.

    פרויקט חשוב אחר הוא מחלף גדרה וכנות שיחבר לנמלים של אשדוד וחיפה, יביא לשחרור פקקים באזור המרכז וגוש-דן.

    במקביל, אמר כץ, ישנו ויכוח האם להמשיך את חוצה ישראל צפונה ודרומה.. עד סוף שנה הבאה כביש 6 יגיע עד לצומת שוקת ונבטים. החלק הצפוני ייקח כמה שנים ויגיע עד לצומת סומך- קריית אתא.



    0 תגובות